Thursday, December 11, 2008

sekarang dah masuk pukul 5:30 pagi. And my baby tengah sedap tido kat sebelah.. tadi aku marahkan baby.. aku ketuk kepala dia. geram sangat.. suka sangat kencing merata dah ajar pun masih tak nak dengar. so tadi sebelom aku ketuk kepala dia n membebel aku letakkan hidung dia dekat tempat yang dia kencing tu. aku harap lepas ni kalau dia nak kencing dia akan tau yang dia tak boleh nak kencing merata rata lagi dah.. tapi dalam ketuk ketuk pun aku rase pedih di hati yerla saper yang sanggup nak sakitkan baby kita. walaupun baby aku hanyalah seekor anak kucing tapi aku sayangkan dia.

erm sebelom tu pun aku pernah ketuk kepala dia n marah kat dia sebab kat umah pandai dia berak masuk bilik air. tapi kat umah makcik aku boleh plak dia buat perangai berak kat karpet depan pintu bilik air... hangin la aku... ape lagi aku ketuk la kepala baby pastu membebel bebel... dia plak asik mengiau mengiau... mungkin faham aku tengah marahkan dia.. lepas bersihkan najis tino aku baring nak tido sebab letih giler mase tu.. pastu tino agaknyer tau aku marah aku baring jer dia ikut baring sebelah aku terus tido same.. mase tu aku rase menyesal ngan kelakar pun ader. adoila anak kau nie kene marah nangis sampai tetido tido...

Adoi... dia dah bangun dah... dah mula kacau aku.. tak leh tgk kalau jari aku menaip mula la dia aim tangan aku pastu dia lompat... huhu... tapi aku rase happy n gembira.. melayan telatah baby aku yang satu ni.. yerla selama ni aku ader anak anak yang lain tapi tak boleh nak buat main macam tino. Mr.bobot, abang gelap, puca ngan gegurl hanya dapat mendengar aku membebel. nak buat main tak boleh sebab ke-4 anak aku ni dok dalam bekas kekura.. dan kalau hilang lagi la payah.. panggil tak nyahut.. macam tino kalau panggil dia tak datang walaupun kekadang dia buat bodo jer..

hehehe tau tak naper tino bangun?? rupernyer dia bangun nak main kejap pastu nak kencing. dan paling aku happy sebab dia g kencing kat toilet. pastu aku pun basuhla kaki dia... hehehe..yes my lil tino sangat pandai.. tadi aku cakap sayang sikit kat tino dia pun hulur muka tuk cium huhu... skarang nie dok kat sebelah aku memerhati tangan aku menaip.. jap nak bagi dia tido...

Back! tino dah tdo kat sebelah aku dah... biarla dia tdo kalau tak nanti kacau aku pula huhu... now back to da story... aku sebenarnya takut tuk sayang tino.. aku takut kalau aku sayang dia sesangat nanti aku kehilangan dia.. tapi bila fikirkan balik dah tu memang lumrah kehidupan setiap pertemuan pasti ada pengakhiran.. betul tak?? skarang ni aku dalam perancangan nak kumpul duit untuk belikan sangkar n nak inject vaksin untuk tino.. selain tu aku pun nak kumpul duit tuk inject bagi bulu dia lebat n lawa..

tapi aku tanyer abang halim tentang tino.. aku suruh dia tengok tengokkan tino. Kenapa abang halim? sebab abang halim penternak kucing.. so sikit sebanyak cara tuk menjaga tino aku belajar dari abang halim... erm kalau aku cakap tino pun kene makan ubat cacing sure korang tak caye... tapi itulah kenyataannya. sebab abang halim cakap perut tino keras. dalam perut ade cacing so dia suh aku beli ubat cacing dan bagikan kat tino sehari sekali.. sebab hati dah jatuh sayang aku pun turutkan nasihat abang halim. mula mula abang halim ajarla cara tuk bagi tino makan ubat. so dekat 2 minggu jugakla aku bagi tino makan ubat cacing. sekarang dah tak perlu dah.. perut tino dah tak keras lagi jadi dah tak perlu bagi ubat cacing. selain dari bagi ubat cacing cara mandikan tino pun aku belajar dari abang halim. kalau tak dulu aku men lenjankan jer mandikan tino dengan air sejuk. rupa rupanya tak boleh. kene mandikan air suam ngan kene guna tuala basahkan pastu sabunkan tino dan lapkan semula dengan tuala basah tu semula. hari tu mata tino sakit. aku jadi risau so aku tanyerla abang halim aper yang perlu buat. dia suruh aku cucikan kelopak mata tino ngan air suam pastu titikkan eye drops kat mata tino. tapi dia cakap jangan banyak banyak dan jangan kena retina mata tino nanti boleh buta. jadi aku buatla secara berhati hati.. dan Allahamdulillah tadi abang halim cakap mata tino dah ok sikit. dan dia suruh aku bersihkan telinga tino sebab taik telinga ader bakteria tu yang menyebabkan tino sakit mata... dan tadi aku blajar cara tuk potong kuku tino.

so skarang aku tak perlu risau kalau tino cakar cakar aku pun sebab kuku dia dah pendek dan tak derla lagi sakit kene cakar ngan tino time main dengan dia.. huhu...

No comments: